fbpx

PARDOSELĂ BARLINEK ÎN INTERIORUL DUMNEAVOASTRĂ   

VIZUALIZARE AICI

Milan Design Week 2016

tloprywatne3

Expoziția interactivă „Tâmplăria senzorială/Sensorial Carpentry” după succesul de la Łódź Design Festival, a fost prezentată pe arena internațională în timpul celei mai prestigioase săptămâni de design (12-17 aprilie). Atelierul cu miros de pădure Barlinek, Tabanda și „Design Alive”, timp de șapte zile a fost mutat în Zona Tortona din Milano, ca de această data și publicul internațional să poată cunoaște adevărata magie a lemnului, să testeze instrumente și cunoască natura cu toate simțurile.

 

DSC02408

„Tâmplăria senzorială/Sensorial Carpentry” a prezentat lemnul într-un mod onest și profesionist, dar mai întâi de toate neevident. Vă puteați simți aici ca un tâmplar în carne și oase – să cunoașteți lemnul dintr-o perspectivă complet nouă. În bine-cunoscuta amatorilor de design Via Tortona din Milano, renumită pentru numeroasele showroom-uri, ateliere și studiouri de proiectare, pentru șapte zile din luna aprilie a fost construit un spațiu expozițional aparte. Instalația interactivă a fost în primul rând un atelier cu miros de lemn, unde, în afară de sutele de răsaduri superbe de arbori, au apărut lemnul brut și instrumentele. Fiecare vizitator a putut deveni pentru scurt timp pădurar, artist, proiectant, să îmbrace cămașa în carouri, să-și pună barbă și să intre în acțiune.
 

DSC02665

Atelierul a atras mulțimi deja în prima zi. Oaspeții luați prin surprindere s-au luat imediat de lucru, dornici de experiențe reale, altele decât numai vizionarea și vizitarea standurilor. Zona Tortona este una dintre cele mai vechi și mai renumite zone ale design week-ului milanez. Doar în anul trecut, inițiativa a atras tocmai 115.000 de vizitatori și a prezentat 180 de evenimente din peste 20 de țări. Este cu siguranță unul dintre cele mai importante evenimente de design, pe parcursul căruia am putut vedea o mulțime de expoziții internaționale. Acolo, oamenii căută un pic altfel de emoții decât doar o simplă expoziție, produse sau cataloage. Vizitatorii așteaptă interacțiuni și experiențe pozitive – subliniază Dorota Karbowska-Zawadzka, Director de Marketing al companiei Barlinek. Pregătindu-ne pentru Milano am știut, că scopul nostru nu este distribuția miilor de materiale promoționale, ci de a încuraja oamenii să lucreze cu lemnul, pentru a-l simți, mirosi, a avea experiențe pozitive, iar în cele din urmă să realizeze că aceasta înseamnă Barlinek și pardoseli complet naturale. Și fără îndoială, am reușit acest lucru nu fără colaborarea cu grupul de Proiectare Tabanda și revista „Design Alive”.
 

DSC02422

Uneltele pregătite pentru vizitatori își amintesc multe tâmplării vechi și bucăți de lemn – lucrul cu acestea este ca o călătorie înapoi în timp. Fierăstrăul cu două mânere, numit în mod obișnuit „du-te-vino” a fost o distracție perfectă de rivalizare. Rindelele și dălțile au introdus vizitatorii în etapele următoare de formare, partajare și nivelare a materialului. Burghiele de mână, șmirghelul și dălțile de sculptat sunt uneltele care au făcut posibilă intrarea în detalii și realizarea pe deplin a finisării. Lemnul din tâmplărie a memorizat orice interferență cu oaspeții noștri, iar mulțumită acestora am adus în Polonia amintiri unice de la săptămână de design din acest an.

– Această expoziție a arătat că o discuție meritorie despre design nu trebuie să fie emfatică. Are rost să avem încredere în inteligența vizitatorilor. Cămașă în carouri și o barbă? Why not?! – au zis oaspeții milanezi, printre care designeri de renume mondial, arhitecți, designeri de interior, curatori – a declarat Iwona Gach, Director de Marketing, la „Design Alive”. În timpul jocului, oaspeții atelierului de tâmplărie au învățat plini de curiozitate „povestea” mai profundă spusă de Barlinek – despre lemnul din pădurile poloneze, din care sunt făcute scândurile de parchet, despre cheresteaua și fabricile Barlinek, unde cu respect se atârnă față de produs, precum și despre angajamentul companiei acțiunile pro -ecologice. Am distribuit 1500 de puieți de stejar, fag, carpen. Au consultat eșantioanele de scânduri, plăci și a întrebat despre mobilierul specific de la Tabanda, cu care am amenajat sectorul pentru presă.
 

DSC02416

Atelierul cu miros de pădure Barlinek, Tabanda și „Design Alive” s-a dovedit a fi unul extrem de nimerit și a fost realmente o surpriză foarte plăcută pentru publicul din Milano obișnuit cu omniprezenta inscripțiile „don’t touch”. De data aceasta puteai face orice, chiar să te schimbi într-un tăietor de lemne bărbos!

DSC02587